Handelsbetingelser
Når du handler i nettbutikken på www.jensen-company.no handler du med:
Jensen Company ApS
Industrivej Syd 3
7400 Herning
Danmark
CVR-nr: 35036997
Org.nr. 929 763 963
Telefonnummer: +45 97 22 20 88
E-post: [email protected]
Etableringsår: 2007
Jensen Company har butikk i Herning, Danmark. Vær oppmerksom på at disse handelsbetingelsene kun gjelder for vår nettbutikk.
Har du spørsmål:
E-post for kundeservice: [email protected]
Telefon for kundeservice: +45 97 22 20 88
Generelt
Vi lagrer ikke informasjon om dine bestillinger på en slik måte at du senere kan be om en kopi av ordrebekreftelsen. Husk derfor alltid å lagre ordrebekreftelsen som du mottar på epost. Du kan alltid skrive til oss dersom du ønsker kopi av fakturaen din.
Når du foretar et kjøp, gå gjennom følgende trinn.
- Velg produktet – trykk kjøp
- Gå til kurven
- Trykk "Adresse" - fyll inn adressen
- Fyll ut evt annen leveringsadresse, hvis aktuelt
- Bekreft salgs- og leveringsbetingelser
- Gå til betaling – Velg betalingsmetode og godkjenn eller kanseller kjøpet
- Etter at kjøpet er gjennomført vil du motta en ordrebekreftelse på e-post
Husk at du alltid kan gå tilbake til tidligere trinn ved å trykke "Tilbake" hvis du har oppgitt feil informasjon.
Alle priser på nettsiden er dagspriser og oppdateres fortløpende.
Du trenger ikke være registrert som bruker for å kunne handle på www.jensen-company.no
Rekkefølge:
Varer bestilles via vår nettbutikk på www.jensen-company.no. Du vil automatisk motta en ordrebekreftelse på bestillingen i din e-postinnboks, som også fungerer som kvittering og faktura – og det er også ditt garantibevis.
Hvis det er aktuelt å bli enige om levering/hentetid, eller ved forsinkelser i levering, vil du bli kontaktet av en av våre ansatte, enten pr. telefon eller e-post. Når bestillingen er lagt inn er det inngått en bindende avtale for begge parter. Alle kontrakter inngås på norsk.
Innbetaling
Alle priser på www.jensen-company.no er oppgitt i norske kroner og inkl. 25 % MVA og Toll.
Betaling kan gjøres via MobilePay og følgende kort: VISA, Maestro, Master-card, Visa Electron.
Når du betaler med kredittkort er du alltid beskyttet mot misbruk. Du har muligheten til å avvise en betaling når du mottar betalingssammendraget ditt. Du har ingen egenandel dersom kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem. Informasjonen du oppgir i forbindelse med betalingskortet ditt er kryptert (SSL), og dermed er det kun PBS som har tilgang til den. Verken vi eller noen andre har mulighet til å lese dataene dine.
Det påløper ingen gebyrer ved betaling med MobilePay eller debetkort.
Leveranse
I salgsperioden kan det være noe lengre leveringstid på enkelte varer. Du vil bli kontaktet dagen før varen forlater vårt lager. Når du bestiller varer på www.jensen-company.no, blir du bedt om å velge om du vil ha varene levert hjem til deg, levert til en pakkebutikk, eller du henter varene selv i en av våre fysiske butikker.
Ved henting skjer det fra vår butikk på adressen: Industrivej Syd 3, 7400 Herning. Velger du henting i butikk vil du motta en e-post eller SMS når bestillingen din er klar for henting.
Vi leverer til hele Europa. Send oss gjerne en e-post på [email protected] for henvendelser. Frakt vil skje med billigste transportør. Vi tar også gjerne imot spørsmål på engelsk og tysk.
Levering skjer vanligvis innen 2-7 virkedager, med mindre annet er oppgitt eller avtalt. Dersom bestillingen mot formodning skulle bli forsinket på grunn av utsolgte eller forsinkede varer, eller restordre hos våre leverandører, vil du motta en e-post eller telefon om dette.
Vi utfører fortauslevering for større gods på tilgjengelige veier med plass til varebil. Du bes derfor sørge for at transportøren lett kan komme til leveringsstedet. Kantsteinsleveranser skal kunne legges på fast underlag og leveres derfor ikke på gress eller grus, da dette kan påvirke varens tilstand. Transportøren skal ikke hjelpe til med å frakte varer inn i huset/gangen.
Vi anbefaler alltid at du pakker ut varen og sjekker stativet umiddelbart - selv om det først skal monteres/monteres på et senere tidspunkt. Dersom det er synlige fraktskader på emballasjen anbefaler vi at du tar bilde av emballasjen som dokumentasjon før du åpner pakken – les mer under avsnittet Reklamasjonsrett.
Ingen penger blir trukket fra kontoen din før den dagen varen hentes fra vårt lager.
Gratis leveranse på bestillinger over 999,-*
Hos Jensen Company er det fri frakt på bestillinger over 999,- i Norge uansett hvilke og hvor mange varer du ønsker, men ikke øyene Svalbard og Jan Mayen, så de aktuelle prisene for levering gjelder fortsatt der. Lette forsendelser leveres vanligvis med PostNord til en av de mange hundre pakkebutikkene i landet. Tunge forsendelser sendes også med PostNord.
*Det er fri frakt på bestillinger over 999,- i hele Norge, men ikke øyene Svalbard og Jan Mayen, så de aktuelle prisene for levering gjelder fortsatt der. For øyer uten selvstendig postnummer og/eller uten fast broforbindelse gjelder levering kun utskipingshavn.
Bestillinger som mottas i helgen og på helligdager behandles neste virkedag. Varer leveres kun på hverdager. I spesielle tilfeller kan vi sende i helgen mot et lite gebyr.
Forsendelse til utlandet gjelder ikke her. Send en forespørsel om fraktkostnader til utlandet. Kontakt oss for fraktpris
Angreret / Returrett
Ved kjøp på www.jensen-company.no har du 30 dagers angrerett på lamper. Angreretten gjelder fra den dagen du mottok varen din. Du kan heve kjøpet ved å nekte å motta varen eller ved å sende varen tilbake til: Jensen Company Herning ApS, Industrivej Syd 3, 7400 Herning (Danmark) - husk at varen må være forsvarlig pakket for forsendelse for at returretten skal gjelde. Du betaler frakten selv. (les instruksjoner om korrekt returfrakt i avsnittet under).
Den generelle angreretten gjelder ikke skreddersydde varer – ta kontakt med oss dersom du har spørsmål. Dette er varer som har blitt produsert etter dine spesifikasjoner eller har fått et utpreget personlig preg.
Riktig returforsendelse av varen
Manglende eller skadet originalemballasje kan utgjøre verdireduksjon, så for å være sikker på å få alle pengene tilbake må varen returneres i original, intakt emballasje.
Du må selv betale for returforsendelsen, og du er ansvarlig dersom det oppstår skader under returtransporten. Enkelte varer kan ikke returneres med generelt. post. Dette gjelder for eksempel veldig store varer eller veldig store bestillinger. Returkostnader for disse varene forventes å koste maksimalt 3000 kr.
Følgende er en veiledning for hvordan du best sikrer at du får alle pengene tilbake:
Vær oppmerksom på at hvis du fester tape e.l. direkte på originalemballasjen, med mindre den allerede var der, kan dette skade originalemballasjen. Dersom originalemballasjen er skadet når vi mottar varen tilbake, kan dette føre til verdireduksjon på varen.
Varen må være forsvarlig pakket for returforsendelsen. Det er ikke nok å bare returnere varen til oss i originalemballasjen. Varen skal pakkes inn med papp og/eller bobleplast rundt, slik at originalemballasjen ikke skades under returforsendelsen. Pakkeetiketten festes på utsiden av emballasjen slik at den er godt synlig, og den må aldri festes direkte på originalemballasjen, akkurat som tape etc. Det må heller ikke limes direkte på originalemballasjen. Eventuell verdireduksjon som følge av feil innpakket returvarer trekkes fra returbeløpet. Hvis du bare sørger for at pakken er pakket i samme stand som da du mottok den, er du sikker på at produktet og originalemballasjen er forsvarlig beskyttet.
- Pakk forsendelsen forsvarlig med papp og/eller bobleplast
- Ikke lim tape, pakketape og pakkeetikett direkte på originalemballasjen
- Plasser pakningsetiketten synlig på utsiden av emballasjen
- Legg ved en kopi av ordrebekreftelsen eller ganske enkelt ordrenummer og navn slik at vi kan finne din bestilling i vårt system
- Du må selv bære kostnadene for å returnere varen (dette gjelder dog ikke mangelfulle eller feilsendte varer). Merk: vi tar ikke imot og mottar pakker i retur pr kontantbetaling ved
- Levering. Pakken skal leveres innenfor våre vanlige åpningstider.
Hvis du skader, signerer på eller mister originalemballasjen, er dette en reduksjon i varens verdi og derfor vil et beløp bli trukket fra refusjonen din. Som et minimum må du dessverre regne med at det trekkes minst 300 kr. og inntil 30 % av varens pris dersom originalemballasjen er skadet eller hvis varen returneres uten originalemballasje. Den spesifikke mengden avhenger av produktets pris og produsent.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, vil du få hele beløpet du betalte oss tilbake. Ved verdifall du har ansvar for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Hvis du benytter deg av angreretten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke tilleggskostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste standardleveringsformen vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter ikke senere enn 14 dager fra datoen da vi mottok melding om din beslutning om å trekke deg fra denne avtalen.
Vi vil foreta en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet.
Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen, med mindre du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert den før da.
Tilstanden til varen når du sender den tilbake
Dersom varen har mistet verdi og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du kun kan få tilbake fraktkostnadene. Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen. Hvis originalemballasjen mangler, kan dette føre til at varens verdi reduseres.
Reklamasjonsrett - Hvis det er noe galt med produktet
Når du handler hos oss er kjøpet ditt omfattet av kjøpsloven og mangelforskriften. Dette betyr at du kan klage på produktet ditt i 24 måneder fra den dagen du mottok varene.
Kontakt oss alltid på e-post, [email protected], i forbindelse med retur av et klageprodukt. Vi oppfordrer deg til å ta med beskrivelse og bilder av skaden i mailen, samt bilder av emballasjen som dokumentasjon, slik at henvendelsen kan behandles så raskt som mulig.
Når du handler hos oss som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisen redusert, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.
Force Majeure
Merk at tilfeller dekket av force majeure kan frita oss fra å oppfylle avtalen og frita oss fra erstatning.
Kontakt oss innen rimelig tid
Du må klage innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen på varen. Hvis du klager innen to måneder etter oppdagelsen av mangelen, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Fraktskade
Når du mottar varen oppfordrer vi deg til å sjekke varens emballasje og originalemballasje. . Hvis originalemballasjen og varen ser skadet ut, anbefaler vi at du nekter å godta leveransen. Hvis pakken har mindre emballasjeskader, men varen ser ut til å være intakt, ber sjåføren ta forbehold ved å notere det på fraktbrevet. I etterkant må du ta både utvendige og innvendige bilder av skaden på emballasjen, som skal sendes når du sender oss din klage.
Dersom det er snakk om skjulte skader, det vil si skader som ikke kan konstateres ved levering, er det viktig at du ikke tar varen i bruk før vår skadebehandler har vurdert skaden. Det er også viktig at du lagrer originalemballasjen som dokumentasjon på at skaden ikke var synlig ved levering. Opplever du skjulte skader bør du kontakte oss så snart som mulig. Hvis du først skal installere produktet ditt etter en stund, anbefaler vi derfor alltid at du umiddelbart pakker ut produktet og sjekker at det er som forventet.
Returforsendelse og refusjon av fraktkostnader
Hvis varen din fortsatt er innenfor klageretten, må du alltid kontakte oss. Vi bestemmer sammen om varen skal hentes eller kan repareres lokalt. Dersom klagen ikke er berettiget, må du betale frakten selv, inkludert frakten tilbake til deg etter undersøkelsen.
Husk alltid å sende varen forsvarlig innpakket, gjerne i originalemballasjen, og sørg for at du får en kvittering for forsendelsen. Det er viktig med forsvarlig emballasje og kvittering, for du står selv for varen til sjåføren vår henter den eller du har levert den til frakt. Vi anbefaler at du lagrer postkvitteringer, Track&Trace-nummer og lignende. Dersom varen er ødelagt under frakt på grunn av utilstrekkelig emballasje ved retur, kan dette ha betydning for vurderingen av varens opprinnelige reklamasjonsgrunn og begrunnelse. Da originalemballasjen kan være en del av produktets verdi, skal denne så langt det er mulig returneres sammen med produktet.
Ta alltid kontakt med oss på e-post, [email protected], eller telefon (+45 97 22 20 88) i forbindelse med returer.
Personopplysningspolicy
En informasjonskapsel er en betegnelse på at en brukers atferd på et nettverk er registrert hos brukeren selv (på brukerens harddisk). På denne måten vet serveren (f.eks. en nettside) ved brukerens neste besøk at brukeren tidligere har besøkt nettsiden, samt ev. historie fra besøket.
På www.jensen-company.no brukes informasjonskapsler med det formål å optimere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.
Du har alltid muligheten til å slette informasjonskapsler fra datamaskinen din. Det kan f.eks. gjøres som følger: I Internet Explorer 5.X slettes informasjonskapsler under menyen "Funksjoner" -> "Internettinnstillinger" -> "Slett informasjonskapsler"
Loggstatistikk
Loggstatistikk brukes på www.jensen-company.no og betyr at et statistikksystem samler inn informasjon og kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra og hvilke deler av nettsiden som besøkes og forlates, etc. Loggstatistikken samler og lagrer aldri informasjon som navn, adresse, telefonnummer, e-post – kun anonyme data samles inn. Informasjon som du oppgir for å foreta et kjøp, samles ikke inn. På www.jensen-company.no brukes loggstatistikk med det formål å optimere nettstedet og dets funksjonalitet.
Personopplysninger i forbindelse med kjøp
For at du skal kunne inngå avtale med oss via nettsiden, må du registrere deg med følgende personopplysninger:
1. Navn
2. Adresse
3. Telefonnr.
4. E-post
Vi registrerer dine personopplysninger med sikte på å kunne levere varene til deg. I fremtiden vil vi lagre dine opplysninger for raskere å kunne gi deg den beste servicen i forbindelse med garantisaker og anskaffelse av reservedeler.
I henhold til bokføringsloven lagrer vi opplysningene dine i 5 år, hvoretter du står fritt til å be oss om å slette opplysningene dine. Ta kontakt med [email protected] hvis du ønsker at informasjonen din skal slettes eller korrigeres.
Personopplysninger for kontaktskjema, returer og reklamasjoner
Les våre vilkår for å fylle ut kontaktskjemaer online på:
www.jensen-company.no/personopplysningspolicy-kontaktskjema
Generelt
Informasjon som sendes til www.jensen-company.no blir ikke videreformidlet eller solgt på noen måte til tredjeparter, og vi registrerer ingen personsensitiv informasjon.
Som registrert hos Jensen-Company.dk A/S har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Du har disse rettighetene i henhold til personopplysningsloven og henvendelser i forbindelse med dette rettes til Jensen-Company.dk A/S via e-post: [email protected].
Behandlingsansvarlig i Jensen Company, Herning ApS er Christoffer Jensen.
Klagetilgang - Muligheter for å klage
Informasjon om reklamasjoner: Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, må du kontakte oss på [email protected]. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes hus
Toldbod 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Via klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
For å kunne klage må produktet eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minst 1 110 DKK og maks DKK 100 000. For klager på klær og sko må prisen imidlertid ha vært minst 720 DKK. Det påløper et gebyr for å få klagen behandlet.
Når du handler på en e-merket nettbutikk kan du få behandlet saken din gratis – uavhengig av beløpets størrelse. Les mer her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling
Hvis du bor i et annet EU-land enn Norge, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/odr
Standard avbestillingsskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten benyttes)
Til:
Jensen Company ApS
Industrivej Syd 3
7400 Herning
e-post: [email protected]
Jeg kunngjør hermed at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale for følgende varer/tjenester:________________________________________________________
Bestilte den: ____________________________ Mottok den: ________________________
Forbrukerens navn: _______________________________________
Forbrukerens adresse: ______________________________________________
Forbrukerens signatur: ____________________________________ Dato: _________________
(kun nødvendig dersom innholdet i skjemaet er kommunisert på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret 27-05-2024